Annuleren of retourneren

Bestelling annuleren

Heb je een bestelling geplaatst maar heb je je intussen bedacht? Dan kan je je bestelling annuleren zolang je de artikelen nog niet ontvangen hebt. Dien je verzoek tot annulering in via het contactformulier op onze site. Let er zeker op dat je contactgegevens correct zijn en vermeld steeds je bestelnummer, klantennummer en/of referentienummer. Zo kunnen wij je snel van dienst zijn.

Contacteer ons

Bestelling retourneren

Net zoals bij een fysieke winkel, kan je ook bij een online aankoop je product retourneren. Bij Emob geniet je een bedenktijd van 14 dagen. Wil je een artikel retourneren? Hou dan rekening met volgende aandachtspunten als je een volledige restitutie wilt:

  1. Artikelen moeten in de originele verpakking retour gestuurd worden.
  2. De goederen moeten ons compleet, onbeschadigd, ongebruikt en niet-bevuild bereiken. Een beschadigd product leidt tot waardevermindering.
  3. Bevestig het retourlabel op de plaats waar het originele label hing. Plak geen extra labels op de verpakking of maak geen extra aantekeningen op de verpakking.

Bij artikelen die gemonteerd zijn geweest, beschadigd zijn of die gebruikssporen vertonen, wordt de schade in rekening gebracht.


Welke stappen moet ik volgen bij een retourzending?

Een artikel dat retour wordt gezonden, volgt een heel proces. We sommen alle stappen in de retourzending even voor je op:

  1. Wil je een artikel retour zenden? Vul dan het retourformulier zorgvuldig in en stuur het naar ons op.
  2. Je stuurt het artikel naar ons op binnen 14 dagen na het indienen van het retourformulier of je kiest voor onze retourzending.
  3. Na ontvangst en controle van je goederen bezorgen we je binnen 14 dagen het volledige bedrag van je aankoop terug, inclusief verzendkosten van de heenzending en eventuele andere kosten, via hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij hebt betaald.

Heb je vragen tijdens het retour zenden van je bestelling? Beter een mailtje te veel dan een mailtje te weinig!

Retourformulier

Maak gebruik van onze retourservice

Zoals wettelijk vastgelegd, zijn de kosten voor de retourzending ten laste van de klant. Sta je zelf in voor het transport, dan raden we je aan om het pakket aangetekend te verzenden en het bewijs te bewaren. Zo blijf je bij een eventuele vermissing of schade niet met lege handen achter en kan je de schade verhalen op de transportfirma.

Je kan de retourzending ook aan ons overlaten. Maak in elk geval enkele duidelijke foto's van de goederen en de verpakking alvorens wij die komen oppikken.

Wat wordt aanvaard?

Besteed bij het retour zenden van je goederen extra aandacht aan de verpakking. Enkel complete, onbeschadigde en ongebruikte goederen in de originele verpakking waarop het retourlabel is aangebracht, worden aanvaard. Wanneer dit niet het geval is, loop je het risico dat je retourzending niet aanvaard wordt of je aankoopbedrag slechts gedeeltelijk wordt terugbetaald.

Er zijn enkele producten die buiten het wettelijke herroepingsrecht vallen. Dat is bijvoorbeeld het geval met op maat gemaakte of bestelde producten. Voor meer informatie verwijzen we je graag door naar onze Algemene Voorwaarden.

Wat wordt niet aanvaard?

In een aantal gevallen wordt je retourzending mogelijk niet aanvaard. Dit is het geval wanneer:

  • de goederen slecht verpakt en bijgevolg beschadigd zijn
  • de goederen beschadigd, gebruikt of niet compleet zijn
  • het retourlabel niet is aangebracht, het onduidelijk is wie de afzender is of het adres van de afzender ontbreekt
  • het gaat om gebruikte artikelen zoals matrassen en textiel die om hygiënische redenen niet meer hergebruikt kunnen worden

Wat gebeurt er met retourzendingen die niet aanvaard worden?

Wanneer we een retourzending niet kunnen aanvaarden, zullen de artikelen bij Emob 14 dagen ter beschikking blijven van de klant. Hij kan deze dan zelf afhalen of opnieuw laten leveren. Bij levering zijn de kosten ten laste van de klant. Komt de klant zijn artikelen niet tijdig ophalen of laat hij ze niet tijdig leveren, dan worden deze vernietigd.

Voorwaarden voor terugbetaling

We vatten alle voorwaarden voor de terugbetaling nog even voor jou samen:

  • Geannuleerde of geretourneerde producten worden binnen 14 dagen na annulatie of retour terugbetaald.
  • De terugbetaling gebeurt steeds via hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij je artikelen hebt betaald.
  • De terugbetaling is steeds inclusief verzendkosten van de heenzending en eventuele andere kosten. Het gaat hierbij om de verzendkosten van de standaard verzendmethode.
  • Enkel complete, onbeschadigde en ongebruikte artikelen worden volledig terugbetaald.